کد خبر: ۱۴۷۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
وزیر پیشین دادگستری رژیم صهیونیستی گفت با وجود تمرکز کابینه روی حل مشکلاتی چون همه‌گیری ویروس کرونا و بحران اقتصادی، اما اجرای طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری هنوز در دستور کار حزب آنها قرار دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، علی‌رغم تعلیق اجرای طرح اشغال اراضی خصوصی فلسطینیان در کرانه باختری بعد از توافق عادی‌سازی روابط تل‌آویو با دو کشور عربی امارات عربی متحده و بحرین، «آیلت شاکد» وزیر پیشین دادگستری این رژیم می‌گوید که از این طرح دست نکشیده‌اند.

به نوشته وبگاه «عاروتص‌شوع»، شاکد که در مراسم آیینی «حنوکا» در شهرک صهیونیست‌نشین «گوش عتصیون» صحبت می‌کرد، گفت امروز در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) اتفاق نظر گسترده‌ای برای اجرای طرح اشغال وجود دارد.

وی با مهم دانستن تفاهم با دولت آمریکا بر سر طرح اشغال کرانه باختری، اظهار داشت: «موضوع [طرح] الحاق برای ما بسیار بسیار مهم است، اما در ماه‌های پیش رو ما در معرض بحران بهداشتی وخیمی هستیم و همچنین بسیار مهم است که روی اقتصاد تمرکز کنیم. اما این بدان معنا نیست که ما از موضوع الحاق غافل شدیم یا برای پیشبرد آن اقدام نمی‌کنیم».

بر اساس این گزارش، در حالی که شاکد پیش‌تر گفته بود در مناطقی که قرار است از کرانه باختری اشغال شوند، با اعراب و صهیونیست‌ها به صورت یکسان و برابری برخورد خواهد شد اما این بار اذعان کرد: «دولت اسرائیل فقط مخصوص و منحصراََ برای مردم یهودی است. وقتی درباره الحاق منطقه ج (در کرانه باختری) صحبت می‌کنیم، می‌گوییم اعرابی که آنجا زندگی می‌کنند، حقوق خودشان را خواهند داشت اما [حقوق] شهروندی نه!»

رژیم صهیونیستی قصد داشت با حمایت‌های دولت کنونی آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ»، سی درصد از کرانه باختری را به دیگر بخش‌های فلسطین اشغالی ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه‌های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.

چند روز پیش اما «آوی برکوویتز» نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور غرب آسیا، با اشاره به حمایت این کشور از طرح اشغال کرانه باختری، تأکید کرد که این طرح اجرایی خواهد شد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار